vineri, 2 octombrie 2009

ARENA PHOTO 2009


Deschid acest blog cu ocazia primului SALON ANUAL AL ARTISTILOR FOTOGRAFI bacauani al carui vernisaj a avut loc astazi 2 octombrie 2009 la Arena Mall Bacau, unde se poate vizita luna aceasta.
Alaturi de ei am expus si eu cateva fotografii de reportaj de strada al New Yorkului, pe care le-am desprins din prea plina forfota a acestui oras incantator. In curand voi reveni cu fotografii de la vernisaj.
Artistul Ioan Viorel Cojan, de o inspiratie, talent si un rafinament iesit din comun este fascinant atat prin lucrarile sale cat si prin povestea lui despre cel mai frumos vis de fotografie.
Ma bucur foarte mult ca il intelegem cu totii si ca il impartasim unul altuia si lumii totodata.
Avand initiativa deschiderii acestui Salon si de departe cea mai buna expozitie de fotografie bacauna de pana acum, Viorel a reusit sa ne uneasca cum mereu a facut-o de altfel, intr-o grupare de exceptie, de aceasta data abordand o tema libera, astfel expozitia devenind mai atragatoare prin diversitatea lucrarilor. Va las in continuare in compania unui vis de care vorbeam mai adineauri.


Aparuta parca din gradina miracolelor, fotografia pastreaza si acum, la cei 200 de ani ai sai, prospetimea si fascinatia primei editii, flatand inca vanitatea unei lumi ce-si conserva avid fiecare clipa de extaz sau de agonie. Dar ce o face redutabila e incapatanarea cu care s-a insinuat in viata noastra trecand de la pretioziate la banal, de la exceptie la indemana tuturor, de la unicat la mii de reproduceri, de la hobby la profesie, de la simpla reproducere la opera de arta. De la curiozitatea de balci la mandria muzeelor si colectionarilor au dus-o de mana muzele ce au iubit-o de la inceput si i-au inspirat pe artistii ce au insufletit-o cu emotie si har. Daca pesimistii au prognozat la aparitia ei moartea picturii iata ca destinul ei a fost contrariu. Eliberand pictorii de servitutea reproducerii realitatii, fotografia tocmai le daruia libertatea totala de exprimare, la descatusa pentru totdeauna zborul imaginatiei. Si nu s-a resemnat in rolul docil de oglinda sau sa blazeze contorizand la infinit in imagini efemerele noastre destine. A avut orgoliul sa treaca cu drepturi egale in cortegiul artelor si a reusit pe deplin asumandu-si un limbaj propriu, de o dezarmanta franchete.
Ca peste tot in aceasta lume, fotografii sunt iubit sau huliti, admirati sau ignorati, sunt adulati sau negati dar un ascutit si exemplar spirit de solidaritate ii leaga in mandria de a face parte din aceasta breasla. In pragul consumarii primului deceniu al acestui secol, fascinatia fotografiei lucreaza inca desi mondializarea a mutat-o pana si-n telefoanele mobile. Pandita de vulgarizare, parasind chiar si romantica metoda negativ-pozitiv ce a consacrat-o, in favoarea impalpabililor pixeli, ea freamata inca ca o iubita in imbratisarea pasionata a celor ce o doresc, starnind satisfactie si extaz.


NOI IUBIM FOTOGRAFIA SI NE SIMTIM IUBITI DE EA


Ioan Viorel Cojan





Au expus


Madalina Anton
Mihai Andoni
Dan Abalasei
Titi Brosu
Ioan Viorel Cojan
Eugen Grigore
Liviu Maftei
Mihaela Nazarie
Elena Nazare
Ovidiu Ungureanu
Andrei Venghiac



Mihaela Nazarie
New York







Ioan Viorel Cojan

Gigolo


                           
                                                                    Intre cer si pamant






Trupa de parasutisti militari, Batalionul 498 Parasutisti "Smaranda Braescu" Bacau
foto. Constantin Brosu

                                      

 


                                     


                                     



Mihai Andoni







Elena Nazare







Andrei Venghiac











Vernisaj Arena Photo 2009









Imagini Salon


7 comentarii:

  1. Frumos, s-a depus ceva munca, atat la creatie cat si la organizare. Ar fi indicat sa fie mai des.

    RăspundețiȘtergere
  2. Andra Popescu,

    Eram in trecere pe la Arena Mall, unde am vazut aceasta expozitie foto, la iesirea din spre parcarea cladirii, dintr-o banalitate, pentru ca am intrebat in stanga si in dreapta despre acesta expozitie, si multi nu stiut despre ea si am ramas surprinsa ca nu prea a fost mediatizata, desi se cere a fi un eveniment mare.

    Ti-am cautat numele pe google si ti-am gasit acest blog si de-asemenea si fotografiile pe care le-ai expus la expozitie. Frumoase fotografii, apropo!

    Cat despre domnu Cojan, is multe de spus, printre care vreau sa reamintesc ca fotografi mai erau in acest oras care puteau participa la acesta expozitie, doar ca egoismul si nihilismul din el spunte multe. Pacat ca vedeti doar o imagine si nu si omul din spatele acelei imagini pe care "aia multi o intelegeti"...

    Fotografi prin Bacau ar fi fost destui, ca de exemplu :

    Cosmin DASCALU
    Constantin DASCALU
    George CHIRIAC
    Cristian GHINGHES
    Alexandru CIURARU
    Sebastian SASCAU
    Alexandru SCURTU
    MARANDICI
    GARBEA

    Ei astea unde sunt ?

    Cu siguranta mai sunt fotografi pe care ii mai stiu din vedere, personal si dupa lucrarile postate pe diferite pagini, blog-uri, concursuri, expozitii...

    Dar tind sa cred ca aia buni sunt umbriti de acesti oameni care le cunosc potentialul, de frica de a nu fi exclusi.

    O dimineata buna pentru toti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi pare rau ca il jicnesti pe Viorel Cojan si as vrea sa stiu pe ce baza faci lucrul asta? Este un artist consacrat, membru al U.A.P. Bacau si A.A.F.R, care si-a castigat meritele artistice de-a lungul anilor, avand deasemenea multe premii pentru fotografiile sale, ultimul fiind premiul pentru artistul anului 2008 la U.A.P Bacau.

    Toti fotografii pe care i-ai enumerat sunt liberi sa se alature grupului din expozitie daca isi doresc lucrul asta. Cand cineva isi doreste un lucru se intereseaza si reuseste sa obtina ce doreste, asa cum am ajuns si eu sa ma alatur lor, nu m-a tras nimeni de maneca si nu am avut nici un purtator de cuvant. Am fost apreciata pentru fotografii si am fost chiar ajutata de cei din grup sa expun, si in nici un caz exclusa, mai ales ca eram singura prezenta feminina pana cele 2 fotografe, Madalina si Elena au venit si ele sa expuna alaturi de noi.

    Eu personal ii cunosc pe majoritatea din cei enumerati de tine si Sebastian Sascau(pe el nu-l cunosc personal) chiar trebuia sa se expuna alaturi de noi, dar nu s-a mai prezentat.

    La invitatia mea, Cosmin Dascalu a fost prezent la vernisaj, dar nu a expus nimic pentru ca el nu se ocupa decat de fotografie de nunta. Pe Marandici chiar nu il intereseaza sa expuna, desi a fost invitat cu alte ocazii. Astea sunt situatiile pe care le cunosc eu.

    In rest chiar nu cunosc potentialul celorlalti pentru ca ei nu sunt interesati sa il arate, iar daca nu stiu de existenta noastra ar trebui sa afle asa cum ai aflat si tu mai ales daca iubesc fotografia.

    Cu privire la comentariul tau, nu vroiam sa il public , deoarece consider ca l-ai jicnit pe artistul Viorel Cojan si pe noi toti si imi displace acest lucru, nu voi lasa un comentariu ca acesta sa apara pe un blog care nu se vrea deloc "nihilist" Din pacate a trebuit sa il public pentru ca nu am cum as iti raspund altfel.

    Imi pare rau ca gandesti asa, dar sper ca dupa ce vei citi mesajul meu sa intelegi mai multe.



    Mihaela Nazarie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase fotografii! Frumoasa a fost si atmosfera la vernisaj dupa cum se vede si in poze. Si secventele din Salon f frumos realizate. Ochi de artisti.
    Cat in privinta commului al doilea sunt in deplin asentiment cu ce a raspuns Mihaela. E chiar un pic amuzant finalul mesajului semnat "Andra Lupescu": cine sa excluda pe cine, dl Viorel Cojan pe el insusi?!
    Felicitari pentru expozitie, este prima expozitie de acest gen pe care am vizitat-o, am trait sentimente de bucurie la vernisaj iar fotografiile artistice mi-au incantat privirile.

    RăspundețiȘtergere
  5. super ideea vernisajului ... prima oara cand am vazut fotografiile pe acel perete nu imi venea sa cred ... vedeam cu adevarat o expozitie foto in Bacau! am ramas placut impresionat! imi pare nespus de rau ca nu am stiut de acest vernisaj deoarece mi-ar fi placut sa stau si eu de vorba cu unii din marii fotografi ai Bacaului.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Adrian

    Vernsajul a fost putin mediatizat dar afisul se regasea in programul Zilelor Bacaului. Cu ocazia urmatoarei expozitii poate vom organiza altfel evenimentul, sa afle mai multa lume despre el, dar ma bucur ca ai reusit sa o vizitezi.

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Viloeta

    Violeta iti multumesc pentru cuvintele frumoase!

    RăspundețiȘtergere